ما منکر شهادت حضرت محسن نیستیمما فدایی حضرت مادریممابیخیال سیلی مـــــادر نمیشویمامـــــــا!ایام محسنیه نداریم واین بدعت استدر مورد این تصویر از یکی از اساتید سوال کردم هنوز جوابی نگرفتم▲▲▲امادر پاسخ به شایعه"ایام محسنیه و ادامه عزا تا 8 ربیع الاول !!" : 1⃣ توسل به ذیل عنایت معصومین (ع) و فرزندانشان با فضیلت است و هجوم به بیت وحی و شهادت حضرت محسن از قطعیات می باشد، اما زمان ذکر شده در متن صحیح نیست!2⃣ شواهد تاریخی هجوم را بیش از یک ماه بعد از رحلت پیامبر(ص) می دانند و از آنجا که دوستداران اهلبیت(ع) دو ماه به عزاداری مشغول بوده و مجالس شادی را جمع می کنند، ادامه ایام عزا در این ایام، علاوه بر منطبق نبودن بر داده های تاریخی، مشکلات اجتماعی را نیز در بر دارد.3⃣ چند هجوم به خانه وحی صورت گرفته که حمله آخر منجر به ضرب و شتم حضرت زهرا (س) و شهادت محسن(ع) شده که بعضی هجوم نهایی را با هجوم اول خلط کرده اند.4⃣ دلایلی در لطمه نخوردن حضرت زهرا(س) در هجوم اول وجود دارد:۸حدیث امام صادق(ع) در مورد بیماری شدید حضرت زهرا(س) پس از مضروب شدن؛ با توجه به بعضی تحرکات اجتماعی ایشان مانند خطب مےشمارم روز وشبرا تا مُحَرَّم...
ما را در سایت مےشمارم روز وشبرا تا مُحَرَّم دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 139 تاريخ: چهارشنبه 29 دی 1395 ساعت: 23:45